Total Pageviews

TANGAN AKU PATAH LAGI BUAT KALI KE 8

As - salam to all geng kipas susah mati blogger dan readers sekalian. huarghhh sakittttt!!!! yup memang betul tangan aku patah lagi dan yang ini masuk kali ke 8 . sejak aku mula patah tangan sejak umur aku 5 tahun. cerita dia macam ini.  hari ini aku balik ke kedah, tiket aku tertulis di situ pukul 10 pagi bertolak dari bukit jalil. 


tapi last minute, driver beritahu yang kiteorang kena tumpang bas ke teluk intan sampai ke stesen jalan duta. aku pun ikut sajalah. tepat pukul 10.30 kiteorang pun turun sebab dah sampai jalan duta nanti kalau stay tak pasal lepas ke teluk intan. bila dah turun mestilah bawa beg sekali dan kebetulan beg aku terletak dibahagian meletakkan beg dan barang. aku pun mengagahkan tulang empat kerat aku untuk membuka koc bahagian barang.bila dah terbuka mestilah nak capai beg aku. tiba - tiba .....



" BOOMMM" pintu koc tu tertutup sendiri, and guess what ? pergelangan tangan aku tersepit dalam itu!! . so apa lagi time tu, menari joget lambak la sebab sakit sangat. tapi time tu aku kuatkan diri, buka balik pintu koc  dan tarik balik pergelangan tangan aku yang tersepit. tangan aku dah terkulai layu dan masa itu cepat - cepat aku cari tempat nak belek tangan aku. masa tengah belek - belek, aku mula rasa mual dan rasa nak pitam 

.time tu aku berkata pada diri aku sendiri " Khai ko tak boleh pitam dekat sini , tiket bas ko dah bayar nanti tak pasal kena beli lain" .Alhamdulillah nasib tak pitam. masuk saja dalam bas , aku terus duduk dan waktu itu dah macam ulat beluncas , tergedik - gedik aku menahan sakit sampai tersalah duduk tempat orang. 

berbekalkan pengalaman 7 kali patah tangan, aku kuatkan semangat untuk terus bertahan. masa itu , mulut aku hanya mampu berzikir untuk kurangkan kesakitan. tepat pukul 4.30 petang , bas yang aku naiki sudah selamat sampai di stesen bas shahab perdana , alor star. selang 20 minit kemudian parents aku datang menjemputku. masuk saja kereta , terus aku suruh bapak aku drive ke hospital sebab tak tahan sangat , bayangkan 6 jam lebih menahan kesakitan.

dalam kereta itu, aku sempat dengar leteran parents aku sebab yer la bulan lepas tangan yang sama retak.mestilah bising sebab ingat aku cuai. 

tangan raksasa yang disimen

time itu , aku hanya terbayangkan suasana hospital yang sejuk sambil diapit oleh nurse dan doktor yang cantik.hehehehehe lawak je. sampai saja bahagian kecemasan hospital, aku terus diperiksa sehinggalah selesai semuanya pada pukul 8 malam. 

nasib tak kena tahan dekat wad kalau tak kempunan aku nak rasa daging masak hitam yang mak aku buat. so aku dapat mc selama sebulan dan tangan kanan aku disimen. lepas ni makan dan basuh baju pun susahlah. untuk gambar, entry yang lain sajalah aku tunjukkan sebab aku nak rehat. so sekian saja entry kali ini . take care guys! wassalam.

19 comments:

misznanarizal said...

ala ciannya....sakit tu...huhu.ngeri2

Nur Hanani said...

ala..sakit nya..rehat k.Tangan nak pakai lama tu. :)

Entri Terkini: Komputer anda menternak virus? Macamana nak buat???

cik mas said...

jaga diri bro! kuatkan semangat.. jgn sedih... :)

Mrs Nurul said...

weh...ko ni..len kali suruh je la pakcik bas tolong amik beg..uuu T___T scary aku pun terasa sakit..ishi ishh get well soon..jangan jadi kali kesembilan ok

khai artzfar said...

@misznanarizalmemang sakit guling2

khai artzfar said...

@Nur Hananimekacih kak

khai artzfar said...

@♥..cik_mas..♥ok cik mas :)

khai artzfar said...

@░♥si lampu neon♥░nnti dia msti kate perempuan bleh amik sndri..haahaha tk psal mlu..ok mnta2 ni yg trakhir,,,

Unknown said...

aiyarkkkkk....mang hardcore la kamu...8 kali tu...ngeee...moga cepat sembuh...

Anonymous said...

bile nk kali ke-9?
:))
-Putera CS-

Noor Adibah said...

datang sini.. nengok2 blog..heee.. ;))

khai artzfar said...

@Anonymouscheh,,,, pndai puji yer akim aka putera cs...

khai artzfar said...

@Noor Adibah Binti A.Latifmekacih sbb sdi ziarah

khai artzfar said...

@misz sheylahahaha insyaallah moga ni yg terakhir ptah

ismanor_iena said...

perghh... skitnye... >_<!

RinsyaRyc said...

gile lawak.. hak3

ainul.zmrs said...

sakit gilaaaaaaaaaa. boleh bertahan selam 6jam pulok tu.waaaaaaaaaaaa tabik spring

I N A A I N A A said...

Huaaaaaa ena pun selalu naik bas ni! Kena hati2 lepas ni. Oh my! Semoga cepat sembuh, sakit tuuu

Ruby said...

Kesiannyaaaa. Kuat juga tu tahan sakit. Kalau akak. Agaknya dah Menangis.